Brandweer Westhoek heeft de ambitieuze missie om onze medemens in nood te helpen door een adequate hulpverlening aan te bieden. Helaas is het mogelijk dat je ontevreden bent over onze hulpverlening (b.v. je wordt niet vriendelijk behandeld, je krijgt geen antwoord, je krijgt onduidelijke informatie, …). Dan kan je klacht indienen bij de klachtenbehandelaar.

 

We raden je wel aan om eerst de betrokken dienst te contacteren. Mogelijk gaat het om een klein probleem of misverstand dat snel opgelost kan worden. Lukt dat niet of blijf je toch nog met een gevoel van ontevredenheid zitten, dan kan je altijd de klachtenbehandelaar contacteren. Onderstaand formulier komt rechtstreeks bij de klachtenbehandelaar terecht, die de klacht met de grootste discretie behandelt.

 

Je kan terecht bij de klachtenbehandelaar voor klachten over de diensten van Brandweer Westhoek. Klachten worden niet behandeld als:

  • Het niet gaat over Brandweer Westhoek
  • De feiten dateren van meer dan een jaar geleden
  • Er een gerechtelijke procedure loopt over het probleem
Klacht

Uw contactgegevens

Hoe wenst u een antwoord te ontvangen?

Uw klacht

Noteer hier de omschrijving zo gedetailleerd mogelijk. (Feiten, plaats, datum en eventueel tijdstip van de feiten).
Noteer hier uw suggestie om het probleem op te lossen?

Klacht indienen bij de toezichthoudende overheid

De Vlaamse minister voor Binnenlands Bestuur en de provinciegouverneur staan als toezichthoudende overheid in voor het algemeen bestuurlijk toezicht op lokale besturen en instanties zoals de hulpverleningszones. Zij kunnen beslissingen van lokale besturen en hulpverleningszones vernietigen als die het recht of het algemeen belang schenden.

Lokale besturen en hulpverleningszones zijn verplicht een groot aantal van hun beslissingen te publiceren op hun website en/of andere webtoepassing. Op deze manier kan je die beslissingen eenvoudig kennen, raadplegen en eventueel klacht indienen.

 

KLACHTENWEGWIJZER

Hoe een klacht indienen bij de toezichthoudende overheid? (klik hier)