09.03.2022

Aanwervingscampagne laureaat voor Communicatie Award Overheid

De Kortom Awards belonen projecten van overheden én socialprofitorganisaties die het belang van communicatie onderstrepen. Uit 59 projectvoorstellen selecteerde de jury 5 laureaten voor de Communicatie Award Overheid en 5 laureaten voor de Communicatie Award Social Profit. De jury selecteerde ook 3 laureaten voor de allereerste Kortom Scriptieprijs.

 

De aanwervingscampagne voor brandweervrijwiligers van 2021 werd geselecteerd als één van de vijf laureaten voor de Communicatie Award Overheid.  Daarnaast maakt het project ook kans op de publieksprijs.  Hiervoor kan tot 10 april 2022 gestemd worden op de website van Kortom.

 

“Samen met de stuurgroep aanwerving, de 22 postverantwoordelijken aanwerving en het diensthoofd communicatie werd de campagne uitgerold en breed uitgedragen over de volledige hulpverleningszone. Dankzij de vele inspanningen, konden we vorig jaar maar liefst 54 nieuwe brandweervrijwilligers binnenhalen.  Het grootste aantal ooit sinds de start van de brandweerzone,” aldus zonecommandant Kristof Dorné. “Het feit dat deze campagne nu als laureaat uit de bus komt, bevestigt ons dat we op de goede weg zijn om in de toekomst nog meer kandidaten te overtuigen. De vrijwilligers zijn nog steeds broodnodig in bepaalde posten en dus meer dan welkom,” besluit Kristof Dorné.

 

“De nominatie als laureaat voor de Communicatie Award Overheid kwam als een verrassing.  Het is een erkenning voor het harde werk van het afgelopen jaar en nu reeds een opsteker voor het voltallige team,” volgens diensthoofd Communicatie Kristof Louagie. “Het binnenhalen van de publieksprijs zou een extra stimulans zijn om ook dit jaar à fond te gaan met de campagne. Stemmen op Brandweer Westhoek is dus de boodschap!,” aldus Kristof Louagie

 

WEGENS SUCCES VERLENGD

Mede door de zeer positieve resultaten van de aanwervingscampagne in 2021, werd beslist om de campagne dit jaar te herhalen en uit te breiden met extra communicatiemiddelen.  Zo werd er op 8 maart een nieuwe campagnevideo gelanceerd op de sociale mediakanalen.  Verder worden er nog extra middelen ingezet zoals autostickers, immoborden en broodzakken. Samen met de basiselementen van vorig jaar moeten deze inspanningen leiden tot een instroom van nieuwe brandweervrijwilligers.

 

De komende weken organiseert Brandweer Westhoek maar liefst 27 infosessies ‘Zo word je brandweervrijwilliger’ en 6 oefendagen voor het behalen van het Federaal Geschiktheidsattest in verschillende brandweerposten.

 

Meer informatie en exacte data kunnen nagelezen worden op de website vrijwilliger.brandweerwesthoek.be