sdfqsdf

Veelgestelde vragen

Facturatie

 

“Ik heb de indruk dat mijn ambulance factuur bijzonder hoog is, klopt dit wel ?”

  • De ambulance tarieven worden bepaald aan de hand van het aantal afgelegd kilometers door de ambulance.  De teller loopt vanaf het ogenblik dat de ambulance zijn opdracht start totdat hij opnieuw in zijn standplaats is.  Dit wordt wettelijk zo bepaald.

 

“Ik ben niet verantwoordelijk voor het ongeval waarbij ik vervoerd ben, mijn tegenpartij of zijn verzekering moet dit betalen”

  • De wettelijke bepalingen voorzien duidelijk dat de vervoerde persoon de kosten moet dragen; als achteraf blijkt dat de verantwoordelijkheid bij een andere persoon ligt moeten de kosten via uw verzekering teruggevorderd worden.  De vervoerde persoon betaalt eerst de volledige som.

 

“Op welke wijze krijg ik mijn tegemoetkoming van de mutualiteit terug ?”

  • De mutualiteit heeft in principe genoeg met de bijlage die bij uw factuur zit; om zeker te zijn voegt u best ook de originele factuur bij het document dat u aan de mutualiteit bezorgd; de meeste mutualiteiten betalen minstens de helft van de ambulance kosten terug.  In geval u tevens over een hospitalisatieverzekering beschikt, dient u best de factuur in , samen met de afrekening die u van de mutualiteit ontvangen hebt, bij uw makelaar binnen.

 

“De mutualiteit weigert mijn kosten te laste te nemen”

  • Indien u de factuur of de bijlage verloren bent, dan bezorgen we u graag een duplicaat.  Dit kan zowel per post als per e-mail.

 

“De mutualiteit weigert mijn kosten te laste te nemen want het ritnummer ontbreekt op mijn factuur”

  • In dit geval moet u zich wenden tot de ambulancedienst die u vervoerd heeft; de facturen ambulance worden afgedrukt en verspreid vanuit een centrale administratieve dienst, die zich baseert op de input van de ambulance dienst zelf.  Het telefoonnummer van deze diensten zelf kunt u via telefoon opvragen op de dienst boekhouding.

 

“Ik ben niet in staat om mijn factuur in één keer te betalen”

  • In dit geval neemt u telefonisch contact op met de dienst boekhouding (058/33 26 65).  Mits grondige motivatie en goedkeuring door de Bijzondere Rekenplichtige kan de opleg met een afbetalingsplan afbetaald worden.  Dit kan ook via mailto:boekhouding@brandweerwesthoek.be aangevraagd worden.

 

“Ik ben niet de persoon die vervoerd werd, ik kan me niet herinneren door de ambulance vervoerd te zijn geweest”.

  • In dit geval moet u zich wenden tot de ambulance dienst die u vervoerd heeft; de facturen ambulance worden afgedrukt en verspreid vanuit een centrale administratieve dienst, die zich baseert op de input van de ambulance dienst zelf.  Het telefoonnummer van deze diensten zelf kunt u via telefoon opvragen op de dienst boekhouding van de Hulpverleningszone.